Arkusz Excela bez zakładek

Będąc młodym informatykiem siedziałem sobie w pracy i odbierałem telefony od użytkowników.

Dzwoni kobieta, której wysłałem arkusz Excela z 4 zakładkami.

  • Słucham
  • Nie widzę zakładek! Wysłałeś mi zły plik!!
  • Wysłałem ci dobry. Sprawdzę jeszcze raz.

Sprawdzam dla świętego spokoju przekonany, że wysłałem dobry. I tak było.

  • Wysłałem ci dobry. Wszystko jest OK.
  • Nie działa, ja nie widzę.

Po serii pytań i naprowadzań kobieta dalej uparcie twierdzi że nie widzi. W końcu skończyły mi się pomysły co mogła zrobić nie tak, więc musiałem się ruszyć na drugi koniec dużego budynku i to na trzecie piętro.

Przyszedłem i co widzę???

Okno programu Excel otwarte na pełny ekran, w którym otwarty jest arkusz, który wysłałem ale nie na pełne okno tylko w okienku. Okienko to było przesunięte w dół w taki sposób, że nie widać było zakładek arkusza.

Kazałem otworzyć okienko na pełny ekran i … eureka pojawiły się zakładki.

Podsumowując. Musiałem się pofatygować do kobiety TYLKO DLATEGO, że nie potrafi opisać: co zrobiła, co widzi, ani przeanalizować, że skoro jest okno, którego dolnej krawędzi nie widzi to trzeba je otworzyć na pełny ekran.

Skomentuj

